Setelah admitted to Putra Specialist Hospital, Melaka , dimaklumkan oleh hospital bahawa insuran ni tak boleh cover online. Ini bermakna kena keluar duit poket dulu untuk settle bill then baru buat claim. Teruk juga kiranya bill nanti mencecah ribuan ringgit. Oleh yang demikian, setelah berbincang dengan suami maka kami decide to transfer ke Pantai Hospital , Ayer Keroh, .Hospital ini cover online claim. So hari ke 2, saya di transfer ke pantai Hospital dengan menggunakan ambulan Putra Specialist Hospital. uh...sakitnya bertambah teruk naik ambulan.
Semasa discharge, pihak hospital tak dapat nak finalise bill sebab insurance banyak query. Pihak hospital minta bayar maksimum 10%. 2 hari selepas discharge baru hospital cal untuk ambil bill dan refund.
Seterusnya , nak buat medical claim. Rasa sangat malang pulak dapat agent insurance yang tak membantu ni. Banyak alasan, dia pulak suruh kita buat semuanya. Masa jual insurance , cakap paling bagus dan berbagai testimoni cerita. Padahal ........................ tak tertulis sakitnya hati. Dugaan.................... Saya kenal sorang agent insurance MCIS yang amat prihatin dan cepat dan cekap membantu clientnya. I really solute him. Satu falsafah dia yang paling mengkagumkan saya adalah ,
BILA MEREKA SIHAT KITA DAPAT DUIT MEREKA, MASA MEREKA SAKIT KITA PERLU BANTU MEREKA...... kalaulah MCIS tu islamic , pasti saya dah ambil insurance tu.
Jadi nasihat saya pada semua orang yang nak ambil insurance , kenali agent tu thru orang lain, bukan testimoni yang mereka tunjuk/cerita.
Desperately, saya nak tukar agent.ni....................................
No comments:
Post a Comment